حمله پهپادی مقاومت عراق به ایلات سرزمین‌های اشغالی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله هوایی اسرائیل به شهر صور لبنان (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کوبا: حمله اسرائیل به رفح موارد نسل‌کشی فلسطینیان را افزایش می دهد سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: گروگان های ما در رفح هستند رسانه‌های صهیونیستی: ۲۴ اسرائیلی در درگیری با حزب الله کشته شدند ایران اقدام استرالیا را در تحریم مقامات و نهادهای حاکمیتی کشور به شدت محکوم کرد القسام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی را پس از کنترل سالم تصرف کرد تاکید معاون نخست وزیر انگلیس به ادامه حمایت نظامی از اسرائیل تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله آمریکا و انگلیس به فرودگاه الحدیده در غرب یمن (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاتز: کلید بحران دست دوستان مصری است | شکری: تل آویو مقصر است هو شدن نتانیاهو در حین حضور در بیمارستان نمایندگی ایران در سازمان ملل: توقف نسل کشی در غزه خواسته جهانی است موشک‌های مقاومت شمال فلسطین اشغالی را به آتش کشید زخمی‌شدن ۲۸ نظامی دیگر صهیونیست در نبردهای نوار غزه رئیسی: شاهنامه فردوسی نماد آزادگی و خردورزی مردم ایران است مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح شفافیت قوا را تایید کرد اتحادیه اروپا اقدامات محدودکننده علیه ایران را گسترش داد گردان‌های قدس پهپاد صهیونیستی را سرنگون کرد بن گویر: ساکنان غزه را به کشور‌های دیگر کوچ بدهید
سرخط خبرها

بلینکن، سنگ سلمان رشدی را به سینه زد

  • کد خبر: ۱۳۱۷۶۵
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۵
بلینکن، سنگ سلمان رشدی را به سینه زد
وزیر خارجه آمریکا در توییتی با اشاره به تحریم‌های اعمالی جدید علیه تهران ادعا کرد که ایالات متحده مخالف آن چه تلاش‌ ایران برای سرکوب آزادی بیان و تهدید اعضای مطبوعاتی می‌خواند، است.

به گزارش شهرآرانیوز، آنتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در توییتی نوشت: ایالات متحده تلاش‌های سران ایرانی برای سرکوب کردن اساس آزادی بیان و تهدید اعضای مطبوعاتی را نمی‌پذیرد. امروز ما نهاد ایرانی را تحریم کردیم که مسئول گذاشتن جایزه برای مرگ نویسنده سلمان رشدی است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیاد ۱۵ خرداد را به دلیل تعیین جایزه چند میلیون دلاری برای مرگ سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی تحریم کرده است.
 
برایان نلسون،‌ معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم در اطلاعات مالی در این باره گفت: ایالات متحده از عزم خود برای ایستادگی در برابر تهدیدات از سوی مقامات ایرانی علیه حق آزادی بیان، آزادی دین و اعتقادات و همچنین آزادی مطبوعاتی جهانی دست نخواهد کشید.
 
وی افزود: این اقدام مجرمانه - که توسط ایران تشویق می‌شود - هولناک است. ما خواهان بهبود کامل سلمان رشدی پس از سوءقصد به جان وی هستیم.
 
به موجب این تحریم،‌ تمامی اموال این بنیاد در آمریکا و هر نهادی که تحت مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم این نهاد قرار دارد، بلوکه خواهند شد و هر شخصی که به مبادلات مالی با این نهاد بپردازد، با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد.
 
بنیاد پانزده خرداد یکی از نهادهای خدماتی است که در سال ۱۳۶۰ متعاقب فرمان حضرت امام(ره) برای رفع محرومیت و برطرف کردن مشکلات اقتصادی خانواده‌های  شهدا ، جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی تشکیل شد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->